m iku l icious


HOME ABOUT LINKS STUFF FOLO DASH

lama x balik UIA
Alhamdulillah plan aku nak makan kenduri tchear syuhaiza menjadi. dan aku selamat tiba di UIA. sepanjang jalan bnyak betul kesengalan berlaku. hermpph !

Lame x balik UIA .. sampai plaza rakyat, beli token rm 1.20, menonong je aku naik LRT smpai stesen universiti. Getus hati aku cakap, patut kene beli token kat masjid jamek tadi. Tapi x nmpak pun mesin juai token ? orang juai tongkeng ayam kat kedai makan tepi tu ade lah. selambe buah doghoyan je la aku jalan, tngok2 tersekat, token aku x sah. Nasib baik boleh beli kat kaunter tu. mengiau2 aku kat kakak tu mintak kesian .. malu jer. 

Lame x balik UIA .. hampir2 nak smpai ke uia, aku tekan loceng bas rapid tu dan turun. Dalam hati aku x putus2 panjatkan syukur kt Allah sebab sempat nampak bangunan uia ni ...... ehh ??! aku tertekan loceng awal ! rupanya bas berhenti 200 meter dr pintu masuk. Dengan beg dikiri, bekalan kek coklat mama buat dikanan. aku jalan sorang2 meredah jalan raya itu yg kereta lalu lalang. sinar matahari senja kaler oren mnjadi backgorund aku yg sangaat alone and hopeless itu.  Ade 6 orang brader uia usya je dari jauh. Pasti dlam hati gelak2 sakan kat aku, student sini tapi stop bas kat mana pun x tahu. Adusshh Malu siot siot siot !

Lame x balik UIA .. atas sebab malas naik tangga dn sayang kat lemak2, aku pi naik lif smpai tingkat 5. mandi sorang2. seronok orang xde, x perlu berebut dan berchop chop. suasana seram menggamit, namun ak x hiraukan. pabila paip shower dipulas .. ehhh ??!! ku sangka air warna darah seperti scene biasa dlam cter hantu, rupanya air teh susu yg keluar. ciss, baru nak saspen. 2 minggu mahallah khadijah x de penghuni memang air karat gila .. sape mandi pakei redah jerr memang badan boleh tumbuh pokok kaktus.

Lame x balik UIA .. suasana dlam bilik pada sem lepas masih bersisa dlam memori. ku hampar kan sejadah dan sekhusyuk mungkin aku mengungkap .. usolli fardhu ...... ehh ??!! kiblat terpesong 360 darjah =.= waktu sem lepas ak slalu solat ngadap ke pintu. rupanya blok dah brtukar, lupa nak tukar arah kiblat. nasib baik sedar .. wadde.

Lame x balik UIA .. kelam kabut nak beli makanan kat bawah, niat hati mencari2 tudung indon. segera aku mencapai pintu loker paling kanan sekali milik Hasnina, roomate aku pada sem ini ... ehh ??!! nasib baik x sempat gagau laci dia, klau x kepala aku melayang smpai johor bahru. ade yg kabor sampai white house, USA. aku pun x tahu riwayat mane yg sohih. tp yg pasti aku tersalah loker ! waktu sem lepas, loker ak posisi nya mcam itu. herm ...

Lame x balik UIA .. ak duduk dlam bilik study level nih. Leka mengonline, memesbuk dan mentwitter. baru cadang nak lepak kat lobi luar, tetiba ade 2 orang technician lelaki pegang tangga sedang tahan lif.  aku terkejut tahap beruk kaler biru ! technician memang suka berkeliaran ye ?? ohh lupa .. waktu sem lepas pun selalu begini. seperti biasa ade sister yg berlari2 kaget dan x menyangka akan kehadiran deme yg x di-announce. mungkin mekrofon rosak atau makcik guard tu sakit halkum. apa pun boleh jadi.

banyak kesan dok rumah ni. baru 2 minggu holiday tapi aku hampir2 amnesia, macam dalam cter indon. tadi jalan2 sikit sekitar UIA ni .. baru ingat ni bangunan ape dan ape. gamak ape la yg aku telan kat rumah haritu sampai jadi gini. tayar beskal ? air semut ? pil jamu mak dara ? tepawe umah jiran sebelah ? apa pun boleh jadi.


2 Miku Slippers | Fly with miku