m iku l icious


HOME ABOUT LINKS STUFF FOLO DASH

kad kredit
Sweet 20. Kalau camtu aku umur 45 pun masih tetap sweet, entah ape-ape istilah ni. kata orang bila dah masuk 20 ni sudah cukup dewasa. Dan PLEASE MAKE ME BELIEVE !!!

Semalam aku tanye mama, cemane nak guna kad kredit, tiba-tiba aku jadi nerbes memikirkan.

adakah aku akan pakai kad kredit nanti ?  

aku akan beli rumah sendiri ?

drive sendiri pergi kerja ?

beli bahan dapur sendiri, masak setiap hari ?

kawen ? duduk dgn orang asing ?

bela budak kecik yg tiap-tiap malam menangis ?

alahh inah, baru sweet 20. Rilek sudah. 5 tahun lagi nak abeh degree. Tiba-tiba sepupu aku mencelah entah dari mana, “5 tahun ? alahh sekejap jer, tak terase pun”

Aku kembali nerbes. Nerbes dia mcam tukang masak iron chef menunggu keputusan juri. 

Bila cakap pasai kawen, semua orang senyum. tapi malangnya tak ramai yg berminat nak cakap pasal batu nisan or harga promosi kain kapan. Hermmphh. 

Aku masih belum bersedia nak menjengah alam dewasa. Haritu dah kena ceramah dgn kakak, pompuan tak elok kawen lambat, jadi fitnah bla-bla. kalau la dia mengerti betapa kerasnya hati aku ni. 





Aku masih berdiri tegak dan jari menunjuk peace dgn muka gembira sperti kanak-kanak baru dapat aiskrim. Aku masih bergembira dok dengan kawan-kawan dari zaman skolah rendah smpai unibersiti. 

Aku masih sayangkan study laws walaupun aku tahu otak aku akan berat dengan hafalan dan bacaan yg membabi buta, selalunya tak paham pun buku tu cakap ape. 

Aku masih sayangkan youngers aku, kadang2 kena ajak solat, ajar mengaji, tolong iron kan baju sekolah, tengok one piece same-same. Aku masih sayangkan otosan n mama, senyuman dan ketawa deme sudah cukup utk buat aku gembira.

Aku tak mahu jadi dewasa. Aku tak reti. Aku takut nak hadapi semua ni. mungkin ini coretan bodo sekarang, kalau aku bace 5 tahun lagi konpem gelak sambil breakdance. 

Tapi takpelah, ini entri blog aku, suka hati aku la nak tulis ape.






2 Miku Slippers | Fly with miku