m iku l icious


HOME ABOUT LINKS STUFF FOLO DASH

titik je lar banyak
Hari itu aku melepap secara haram di cfs. Hari jumaat member aku mesej ajak pegi talaqqi ust Muhadir Joll kat Kelana Jaya. Aku rase x pernah join program camni, biasa lah name pun inah dan tak pernah tengok muka ust Muhadir even aku student uia. 

So aku pun setuju.




Member darul Quran aku sorang je, call her N. Tapi biasaklah model air liur seperti aku ni, tak janggal menyembang dgn member2 dia yg lain walaupun baru kenal.

Sampai je aku kat destinasi, N tu salam2 dengan budak Darul Quran lain yg datang satu bas mok hang ke tempat tu.

Aku terasa macam ................. bila duduk dikalangan golongan warak camtu. salam jer la dengan deme sekali

Syok jugak belajar kitab nasihat imam Al-Ghazali. ust punya muqaddimah pun dah setengah jam. jadi ustat sempat abeh 7 nasihat saje. tu pun jenuh bergaduh dengan setan dok bergayut kat mata --'

Sementara tunggu seseorang, nampak ramai budak2 darul Quran sembang2.

Sumpah aku terase macam ............... sembang kencang pun, tapi gaya punya lar sopan

Jalan pulang ke LRT Kelana Jaya naik teksi. pakcik teksi tambang rm7.60 tapi berceramah siap dalil ayat Quran lagi dalam teksi. Ternganga aku. turun je kereta rase lapar gila perut.

Dah jalan jauh hampir sampai ke train LRT, tiba2 deme ajak makan dulu kat restoran mane2. Yg nampak kat mata, restoran kat seberang jalan. Alamakk penatnya ! getus hati aku.

Time penat camtu tiba2 terkeluar jugak perangai sebenar. Haaaa kauu. Tiba2 sorang member si N tegur, “ishh mutmainnah .. sopanlah sikit”

alamak aihh. aku terase macam ................. tapi aku x de lar terguris, sebab aku rapat jugak dengan budak yg tegur tu

Lepas makan aku dengar2 deme cakap nak stop solat zuhur kat surau LRT tu. Aku pun angguk jer.

aku terase macam ................. kalau aku balik solat kat uia jer. Aku salu pikir lagi senang n selesa semua laa. Awal pun lagi skg ni. awal lagi la bagi aku

semua dah ambik wudhu, maju ke depan sorang member si N, Jadi imam.

aku terasa macam .................  kalau aku kat tempat2 awam camni mane pikir nak solat jemaah

Sebelum nak berambus dari surau, ehh nanti kene tegur lagi, okay sebelum nak keluar dari surau, nampak deme salam2 makcik yg datang solat sekali kat situ.

aku terase macam ................. kalau aku tak pernah terdetik kot nak buat camtu

Sepanjang dalam train LRT nak balik, deme budak2 darul Quran sembang pasai isu kalimah Allah. Tukar2 pendapat.

Aku terase macam ................ kalau aku xde la sembang ilmiah time camni, mata terkedip2 je la sebab penat

Balik sampai je kat uia tiba2 terfikir ...  ko ke yg pergi keluar tadi tu Aoi Minah ???

Gaya bergaul sembang pun sopan, jumpa sape2 pun salam berdakap siap berselawat, al Quran sentiasa kat tangan, muka penuh senyuman, 

aku buat perangai sikit pun depa tegur, solat awal waktu siap berjemaah lagi, siap salam dengan orang lain dalam surau, dalam LRT pun boleh carik masa nak share bende ilmiah.

Deep sungguh terasa sangat jauh berbeza dengan diri aku. Sangat pelik dan janggal rasanya mingle dengan deme. Aku tak sampai tahap tu lagi. 

Sangat bagus lar budak2 macam ni. boleh laa kalau nak rekemen, sejuk perut mak mertua. Tapi jangan rekemen aku, sejuk menggigil mak mertua.





0 Miku Slippers | Fly with miku